Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Hur det är idag

Publicerad 2013-07-30 14:48:49 i Allmänt,

Känns som om denna blogg, först på grund av renoveringen och sedan på grund av sjukdom, är världens tristaste blogg just nu. Bara huvudvärk typ.
 
I alla fall så har det varit lite bättre idag, kanske för att jag tagit doktorn på allvar och vilar INNAN mitt huvud typ exploderar.
Sov ganska bra i natt och fick sova ganska länge (typ 07). Nico var på superbra humör när han vaknade men accepterade att vi låg i sängen till runt 10 även om han hoppade lite på oss så ibland, som man måste få göra om man är tre år och morgonpigg.
 
Sedan gick jag upp och ordnade lunch till Nico och tejpade lite maskeringstejp innan jag la mig och vilade lite till. Efter ett tag kunde jag gå upp och måla runt fönstret i sovrummet. Sedan fick jag lägga mig igen.
Idag har jag ingen jättehuvudvärk utan det är mest så att jag blir väldigt trött, yr och illamående om jag är uppe för långa stunder.
 
Min plan är att jag idag i alla fall skall hinna lägga in all ren tvätt där den skall vara samt förhoppningsvis kunna måla väggarna i, i alla fall en del av, sovrummet. Får se vad jag orkar och vad som är praktiskt möjligt då Nico gärna är med och målar och det inte fungerar så bra.
 
Nu väntar jag på samtal från infektionskliniken då läkaren hade glömt ordna recept till mig och nu när han gjort det så var det tydligen någon annan medicin så vill gärna veta vad det är och varför.
Hampus har pratat med byggchefen också och imorgon skall det komma en målare och spackla väggarna i badrummet och sådant och i nästa vecka kommer våtrumskillen. Denna vecka är vi utan snickare för de enda som inte var på semester var lite för nya för att bara kunna hoppa rakt in i pågående bygge. Faktiskt lite skönt med en paus. Vi har ett stort problem med att vi måste få upp vårt kök från mamma och pappa hit i veckan dock (helst typ imorgon) men man måste vara minst två starka personer och sådana råder det lite brist på för närvarande. Vi får se hur vi löser detta, annars får det bli lite försenat helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela