Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Fantasilekar och språkanvändning

Publicerad 2013-07-09 19:04:32 i Allmänt,

Som jag nämnt tidigare så har Nico nu gått från att enbart kunna benämna saker till att faktiskt kunna berätta saker, och för andra kanske det är vardagsmat men jag tycker det är lika roligt och spännande varje gång jag får följa med honom in i en fantasi och höra hur den utvecklas.
 
Idag på kvällen så satt vi i soffan och Nico vek ut en tumstock och lutade mot min axel. Det var en stege sa han, men sa sedan att det också var en rutschkana. Han berättade att uppe på min axel så åt man mackor. Sedan bredde han ut sin snutte nedanför rutschkanan och sa att det var vatten där man kunde bada. Sedan drog han med sitt lilla finger längs tumstocken och sa "wiii" när Pippi åkte ner. Efter det berättade han i tur och ordning hur Annika, Tommy och Herr Nilsson åkte. Jag frågade om hästen skulle åka men då skrattade han åt mig - hästar kan ju inte åka rutschkana. Dock åkte strax en katt ner, av misstag tror jag för den jamade ynkligt på vägen ner och sedan gjorde den drukningsljud i vattnet medan den fortsatte att jama innan Pippi kom och räddade den (efter ett par misslyckade försök från kattens sida att själv klättra upp då den gled ner igen).
Så fantasi har han :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela