Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Bok- och filmtips

Publicerad 2013-07-03 19:48:54 i Allmänt,

Dagens boktips:
 
Två soldater av Roslund och Hellström.
Jag har älskat deras andra böcker, speciellt de första, men av någon anledning dröjde jag länge med att läsa denna. Tror det kan ha berott på att jag visste att den skulle handla om gängkriminalitet och sådant inte tilltalar mig speciellt mycket. Dock fastande jag direkt när jag väl började läsa och den var verkligen lika bra som deras andra böcker. Man liksom bara sugs med och vill veta mer. Jag älskar deras sätt att använda formen deckare för att ta upp olika samhällsproblem. Verkligen läsvärd.
 
Dagens filmtips:
 
Europa Report
En amerikansk sci fi thriller där svenska Michael Nykvist har en av huvudrollerna. Väldigt speciellt gjord där man får följa ett gäng astronauters resa genom rymnden via skeppets egna kameror. Den är väldigt realistiskt gjord med en trovärdig handling och karaktärer. I början tror man att den skall vara lite seg att se men man rycks med och spänningen är liksom krypande istället för in your face. En film som fastnar i huvudet och som man tänker på efteråt och känner "fan den var riktigt bra". Rekommenderas verkligen om man tycker om den typen av filmer och inte behöver non stop action.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela