Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Jag kan inte bara skriva, jag kan läsa också

Publicerad 2013-02-26 21:09:40 i Allmänt,

Och med den rubriken tänkte jag berätta lite om vilka bloggar jag läser, dagligen, för att ge lite inspiration. Om någon som läser skulle ha tips på trevliga bloggar så får man gärna dela med sig. Kan dock med en gång nämna att jag inte läser eller vill läsa bloggar om människor som är döende eller har döende/svårt sjuka barn (blir för ledsen av sådant) och att jag är totalt ointresserad av smink och mode och sådant.
 
Så med det sagt, dessa bloggar följer jag för närvarande:
 
Lady Dahmer
För att hon är klok, rolig, rak och får en att tänka till. Håller inte alltid med, men ofta.
 
HanaPee
Av egentligen exakt samma skäl som de ovan, men denna kan vara lite mer lättsam fast ändå smart.
 
Blekk
För att Michaela är en av de klokaste och mest välformulerade och genomtänkta skribenter jag någonsin fått äran att mötas. Inte nya inlägg varje dag men de som läggs upp är riktigt riktigt bra.
 
Ketchupmamman
En rolig blogg som är både klok i form av genus och lättsamt kul i form av vardagsbetraktelser.
 
Apan satt i granen
En slags dagboksblogg som kan vara både rolig och klok, och den är full av färg på något sätt.
 
Fredrik Backman
För att han är en fantastiskt humoristisk skribent.
 
Knivlisa
En lättsam humoristisk blogg
 
Pelles Personliga
Började följa efter tips från Lady Dahmer och hittills är den underhållande
 
Egoina
För att ibland är det trevligt med enbart lättsamt, men hon håller sig på rätt sida gränsen (ingen Kissie vill säga)
 
Soffilina
För att jag älskar att läsa om K:s upptåg
 
+ att jag läser två bloggar till som skrivs av bekanta men lägger inte upp dem då jag inte vet hur privata de vill att deras bloggar skall vara. Och så läser jag min mammas blogg: Alen trädgård
 
Bloggar jag saknar (för att de lagts ner) är:
Innan du fanns/Nu när du finns
Korvasbloggen
 
Ibland läser jag också:
Oförnuft och känsla, som är Amanda Schulmans blogg.
Katrinz, som är Katrin Z:as blogg - men den blir jag mest förbannad när jag läser
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela