Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Föräldrakurs och ny bok

Publicerad 2013-02-27 15:38:24 i Allmänt,

Idag är det dags för första träffen på föräldrakursen. Är en kommunal kurs som hålls av en specialpedagog och en socionom. Vem som helst  kunde själv anmäla sig, och så gjorde vi.
Inte för att vi anser oss ha speciellt mycket problem så sett men jag gillar kurser och tyckte det var ett bra tillfälle att kunna utbyta tankar med andra, får lite tips och råd samt skapa ett gemensamt förhållningssätt.
 
Just nu väntar jag på att Hampus skall komma hem med pizza-middag. Ibland är man sådan :) Läser lite i en ny bokk jag köpte på rean. Den felande länken av Stefan Tegenfalk. Tredje delen i en deckartriologi, och de första två var väldigt bra så ser fram emot att läsa den.
 
Annars har jag mest sysslat med städning av Nicos rum idag. Städat upp hans saker, sorterat ut sådant som han inte leker med så mycket utan bara dräller runt och organiserat om så han måste be om vissa saker och inte bara kan hälla ut det på golvet hur som helst.
Hörde dock nyss det bekanta ljudet av låda-med-playmobil-som-vänds-upp-och-ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela