Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Det där med två barn igen

Publicerad 2013-02-12 09:56:54 i Allmänt,

Tack Lotta för dina reflektioner. För det är ju den andra frågan jag funderar på de dagar jag ändå känner att jag vill ha ett barn till - och det är ju när det är lämpligt. Även där hör man ju lite olika. De som tycker att riktigt nära i åldern är bäst eftersom de då kommer ha mer gemensamt och de som tycker att man skall vänta för att konkurrensen blir mindre.
 
Jag hör nog till det senare lägret. Vill för det första ha lite mer klarhet i Nicos försenade tal och sedan vill jag att han skall vara mer självgående. Typ kunna gå på toa lite och så. Just nu tror jag Nico skulle uppleva ett syskon som väldigt jobbigt då han är en sucker för uppmärksamhet.
 
Kanske om ett eller två då...

Nu skall jag gå upp och röja för första byggfirman som skall ge oss offert på utbyggnad kommer idag. Imorgon kommer två till. Ingen rast och ingen ro.
På dessa tre lediga dagar skall jag även hinna träna, planera sex- och samlevnadsundervisning samt skriva en uppsats i litteraturvetenskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela