Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Dagen som kom och gick

Publicerad 2013-02-12 21:23:35 i Allmänt,

När Nico lämnats på dagis städades det och sedan kom första byggsnubben som uttryckte stor tveksamhet gällande vår utbyggnadsplan så när han gått spenderade vi lite tid med att tänka om. Nu tror vi att vi har en lösning vi är nöjda med, men fan vad svårt det är. Man blir så nervös och stressad av att fatta så stora beslut som är så permanenta och kostar så mycket pengar.
 
När jag handlat och hämtade Nico på dagis så besvarade han frågan: Ska vi åka hem nu? med att säga:
Nä, mommo.
Så det blev att åka en sväng till mamma och pappa. Väl där ville han inte hem utan sa hej då till mig och jag fick åka hem utan honom. Medan mamma och pappa hade honom en timme så passade jag och Hampus på att äta barnfri middag (= ingen som klättrar på oss medan vi äter).
 
När han kom hem var han på mycket gott humör. Ville dock fortfarande inte klippa naglarna vilket slutade i en klassisk muta. Ett kinderägg i utbyte mot klippna naglar. Helt överlycklig var han.
 
Imorgon ännu mer byggubbar och så skall jag träna. Hur jag skall hinna med plugg och jobb vette fan alltså. Inte alls stressad. Inte alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela