Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Alla mår illa

Publicerad 2013-02-25 20:21:04 i Allmänt,

Hela familjen har drabbats av illamående tror jag. För jag vet ju inte att Nico mår illa, men jag tror det. Han kräks inte mer men äter lite si sådär, är himla trött och allmänt gosig. Dock varvar han detta med intensiva busperioder då han gärna vill hoppa på en eller båda av sina mycket-nära-att-kräkas-föräldrar.
 
Idag gjorde jag, förutom att må illa, även något som jag tror gick bra men även om det är positivt innebär ångest på en del plan. Och det är allt jag har att säga om det.
 
Vi har också sett en hel del House. Nu har vi precis sett klart säsong fyra, som jag tror är min favorit på en del plan. Mycket humor i början, mycket drama i slutet. Lipade som fan. Och mitt i allt lipande kom jag på den där grejen på Facebook som alla delade kring Alla hjärtans dag, den där med maken som dog men förbetalade så hans fru alltid fick blommor på Alla hjärtans.. och så skulle jag återberätta det för Hampus men blev så rörd att jag lipade så jag knappt kunde andas.
 
Det är för övrigt dagar när man mår så här illa som jag blir väldigt osugen på fler barn. Att vara gravid är för mig verkligen som att kasta bort nio månader. Först mådde jag så illa att jag inte kunde röra mig och enbart äta äpplen (gick ner en del i vikt av det dock) i flera månader och när det äntligen gick över hade jag ca två härliga veckor innan foglossningen gjorde att jag knappt kunde gå. För er som inte var med här då kan jag ju nämna att smärtan en gång fick mig att svimma i den lokala livsmedelsaffären (maken saknade körkort och en främmande norsk kvinna fick köra oss hem).
 
Nu väntar jag på att sonen skall somna så jag kan äta lite vindruvor, för har gett upp tanken på riktig mat idag.
Imorgon mår jag bra igen. The power of positive thinking. I - MORGON - MÅR - JAG - BRA - IGEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela