Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Tänk om Reinfeldt var lite mer som José Mujica

Publicerad 2013-12-29 19:24:54 i Allmänt,

Han är en sådan cool gubbe, den där José Mujica - Uruguays president. Och nu talar jag inte om hans legalisering av cannabis för är inte tillräckligt insatt i läget i Uruguay för att avgöra om det är ett bra eller dåligt drag. Men med tanke på att han sedan han blev president både lagaliserat samkönade äktenskap och gjort abortlagstiftningen i landet mer tillåtande, oavsett vad andra tyckt, så känns det som han har något bakom pannbenet den där gubben.
 
Det jag främst tycker om är dock att han är sådan som behöll sina ideal och lever som han lär även efter han blev president. Han ger bort 90% av sin inkomst till välgörenhet och vägrar bo i presidentpalatset. Istället bor han på den lilla gården där han växte upp, tillsammans med sin trebenta hund. Lite mer sådant här med tack.
 
Älskar att han sa till BBC: De kallar mig världens fattigaste president men jag känner mig sannerligen inte fattig. De fattiga enligt min mening är de personer som gapar efter mycket och bara vill ha mer och mer
 

Det du, Reinfeldt
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela