Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Lucia alltså

Publicerad 2013-12-13 14:06:55 i Allmänt,

Känns som om stämningen uteblivit lite. Vet inte om det beror på min extrema överkonsumtion av pepparkakor och lussebullar i flera veckors tid, på sonens skräck för tomtedräkten eller det faktum att jag spenderat dagen i en källare där jag hållt samtal med elever som mår mindre bra. Inte så att jag mår uselt, men känner ingen lucia-känsla direkt bara.
 
En avbokning ledde dock till att jag började lyssna på Karin & Saras podcast och blev lite fast i det. Har lusläst alla inlägg på Karins konstgrepps blogg så var tvungen att gå över till något annat och kunde inte lämna henne helt så blev podden.
 
Nu skall jag strax lämna min lya och leta upp mina chefer för samtal. Något som ger mig huvudvärk. Sedan allehanda ärenden, barnhämtning och annat innan det är dags att bara ha fredagsmys. Vilket i mitt fall innebär ångest för att jag inte plockat upp alla kartonger ännu.
 
Men ha en bra lucia you all. Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela