Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Lite vardag också

Publicerad 2013-12-30 21:50:00 i Allmänt,

Nu har det blivit mycket allvar och feminism på bloggen idag, och inget fel med det - det är bra grejer det - men jag orkar inte vara intressant hela tiden :) Blev lite till mig av att få lite positiva kommentarer - när några jag finner vettiga skriver att de finner det jag själv skrivit vettigt så känner jag ju såklart mig bekräftad... och det är ju skönt att känna att man inte är helt ute och cyklar.
 
Att jag inte skrivit så mycket om vad jag gjort idag beror på att jag faktiskt inte gjort så mycket idag. Åkt och kollat på kökskakel utan att finna något av intresse samt besökt min mor och genomgått den låånga processen att försöka få min son att vilja följa med mig hem igen. Känns faktiskt som dagen bara rann bort och försvann väldigt kvickt - paniken över att ledigheten snart är förbi börjar infinna sig.
 
Dagen avslutades i alla fall med att sonen nattades genom att jag läste en saga för honom och han sedan "läste" samma saga för mig. Boken Raska på, Alfons Åberg reducerades till:
Skynda dig! Kommer snart! Pappa arg. Pappa borta. Inte här. Inte här. Där! Hahaha
Det går snabbt i alla fall, hans sagoberättande.
 
Nu spelar maken datorspel och jag hade tänkt att se film, men borde sova så ....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela