Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Dag på IKEA

Publicerad 2013-12-28 19:55:08 i Allmänt,

Efter en slö morgon kom mamma på besök och beklagade att hon inte kunnat vara med mig på IKEA igår. Var där själv en sväng då och inhandlade stekpanna, soptunna, ram och lite annat. Men varför inte åka igen? tyckte jag och drog med mamma och Nico för ännu en IKEA-tur.
Var mycket trevligt och Nico var nöjd då vi hade gott om tid så han kunde provsova alla sängar och provsitta alla stolar och pilla på allt. Med sponsring från mamma kunde jag köpa två broderade kuddar till kökssoffan (sååå fina) och blev även lite småsaker samt nytt bord med stolar till Nicos rum... klarar fasen inte av att ha oranga barnmöbler i hans rum.. hatar den färgen.
 
Sedan blev det en snabbis till Bauhaus, McDriven och en tur till en affär som heter Rotan där jag köpte världens mjukaste kofta. Nico fick välja en leksak och  valde - ännu en - telefon. När vi kom hem var det redan läggdags men Nico tvärvägrar för närvarande. Ligger stilla men stirrar i taket och suckar och pustar. Lite jobbigt då maten är lagad nu och Hampus väntar på mig.... :/
 
En väldigt trevlig dag i alla fall :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela