Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Bye bye adventskalendern

Publicerad 2013-12-01 18:52:54 i Allmänt,

Idag har Nico varit övertrött hela dagen. Idag har maken varit bakis hela dagen. Så min dag har varit... sådär. Har inte varit hemskt alltså, stundvis har det varit riktigt trevligt. Men vissa ögonblick har energin börjat tryta.
 
Hampus polare stannade tills mitt på dagen och det har verkligen varit jättetrevligt att ha honom här. Vissa människor bara smälter in liksom.
Introducerade dock Bamse-adventskalender för Nico. Big mistake! Han är INTE redo att förstå det där med en lucka om dagen utan har spenderat stor del av dagen med att gråta, tjata, skrika och svära över denna kalender. Och då jag inte är förtjust i varken gråtande, svärande, skrikande eller tjatande så beslutade jag nu på kvällen att jag skiter i kalendergrejen och nu används den istället som muta. En lucka får öppnas när han gjort något jag bett om, som tandborstning. Man kan se det som att jag är vek, eller som att jag utnyttjar möjligheter. Valfritt.
 
I övrigt har jag diskat, kört makens polare till bussen, hämtat pizza, stått i evighetsväntan på gymmet för att få kvitto på mina betalningar dit, handlat och sedan rusat hem för att få en stund att andas innan Nico kom hem från sin mormor och morfar.
Trevligaste stunden idag var dock när jag plockade fram pysselgrejerna och Nico fick göra tavlor på färgad kartong. Han målade, kletade glitter och klistrade paljetter så det stod härliga till i tre omgångar. Mycket uppskattat var det. Får inhandla mer pysselgrejer känner jag.
 
Nu väntar jag på att han skall somna, Nico alltså. Maken var trött och har redan lagt sig (vad är vi för familj? hah) och Nico började redan strax innan 18 prata om att han INTE skulle sova - vilket är ett ganska bra tecken på att han egentligen vill sova.
Hade egentligen tänkt måla lite, det sista på vardagsrumsväggarna, men sov också minimalt i natt och skulle behöva vila då huvudvärken börjar ge sig till känna.
 
Förutom jobb har jag i veckan ett antal saker att göra:
* Måla resterande vardagsrumsväggar
* Måla lite panel som redan sitter på plats ute
* Måla lister och foder när de satts upp + göra klart målning i hallen
* Montera hallgarderob
Skall nog hinnas innan helgen altigop om jag bara får sova och inte behöver vara så död på kvällarna. Sista rycket nu, snart är det klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela