Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Annandagen

Publicerad 2013-12-26 11:22:08 i Allmänt,

Idag skulle Hampus syster kommit på besök men då familjen hon firat jul med drabbats av magsjuka så blidde det inte så :( Vi får hoppas att vi ses snart ändå. Då kanske vi hinner bli ännu mer klara med de två rum som återstår... kanske har vi till och med ett färdigt gästrum?!
 
Jag fick ta sovmorgon idag. Dock sov jag inte så mycket då jag hörde Nico gråta för att jag inte kom upp hela tiden. Fick ligga och vila i alla fall och det var skönt. Hampus blev dock trött av att gå upp tidigt så han har fått gå och lägga sig en stund igen. Nico är lite febrig och sitter mest still i soffan och ser YouTube-klipp och själv skall jag strax sätta igång att röja undan lite. Vi är mästare på att stöka ner vi :)
 
Kunde i alla fall inviga brödrosten vi fick av mamma och pappa i julklapp nu på morgonen och fick äntligen äta av morot/fläder-marmeladen jag fick av mina föräldrar på skördefesten i somras.
 
Vi satte upp de två tavellisterna jag köpte i går kväll. De sitter i vardagsrummet och där kan vi ha utvalda böcker på display. Blev riktigt nöjd med det hela.
 
 
De böcker vi valt att ha uppe just nu är en bok av William Shatner där han berättar om inspelningarna av StarTrek, en bok om Tape Recording, en ateistisk bok av Hitchens, zombieboken Hampus fick av mig i julklapp samt ett Klingon lexicon. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela