Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Som flitiga små möss

Publicerad 2013-08-06 18:44:06 i Allmänt,

Jag kan ju säga att efter mer än två månader är jag nu lite sådära trött på renovering. Var är mitt röda hus med vita knutar? När blir denna byggarbetsplats ett hem igen?
 
Blir i alla fall lite mer gjort från min sida nu när Nico börjat dagis igen... men inte mycket för måste vila hela tiden. Idag blev det också iväg ett tag för att köpa penslar och för att Nico behövde nya kläder då han vuxit ur så många.
 
Som tur är så älskar ju Nico dagis i alla fall. Minns hur nervös och ångestladdad jag var när han skulle börja dagis. Kände mig som en svikare bara för at jag visste att jag som barn inte hade tyckt om det. Han är dock mer olycklig de dagar han inte får vara där.
 
Nu har jag inga bilder att visa men det händer grejer i huset. Rev en vägg idag, våtmattekillen kommer imorgon, Hampus har gipsat och donat, jag målar.... Det går framåt. Men fan vad mycket det är. Pengarna rinner iväg och man får lite småångest får jag säga....
 
Nu skall jag måla mer för Nico somnade ungefär en halv minut efter att han lagt sig. Tack dagis för att ni tröttar ut mitt barn! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela