Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Farväl Maja

Publicerad 2013-08-28 10:37:57 i Allmänt,

Idag skall jag på begravning. Ännu ett hus i det lilla samhälle där jag för inte så länge sedan kunde peka ut släktingar i varje fönster som står tomt. Ännu ett tomrum.

Jag minns hur vi promenerade längs grusvägen när hon försökte lära mig vissla. Och den gången vi stod och tittade ut genom hennes fönster och såg hur pappas traktor började brinna.
Mest av allt minns jag hennes vänlighet. Hur hon osjälviskt alltid tog hand om andra.
Till och med sista gången jag träffade henne på sjukhuset så frågade hon mest om hur andra hade det.

Maja var min farfars syster. Idag säger vi farväl. Jag kommer sakna henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela