Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Barn i helikopter - man med dörr

Publicerad 2013-08-03 20:04:47 i Allmänt,

Här kommer fyra bilder, två par skulle man kunna säga, som inte har så mycket gemensamt mer än individerna av hankön på bilderna är släkt. Så temat på detta inlägg är lite spretande kan man säga.
 
I alla fall....
När vi var och handlade idag, i en annan affär än den vi vanligtvis handlar i, så upptäckte Nico att där fanns en helikopter. Snäll mamma som jag försöker vara så rotade jag fram en tia och han fick "flyga" en stund.
 
 
Och han är faktiskt ganska bra med det att han faktiskt går med på att åka EN gång och sedan är det bra.... eller ja, jag går efteråt och då måste han ju följa med :) Men det är inga höga protester i alla fall.
 
 
När vi kom hem hade maken varit mycket flitig med golvläggning i garderob, tapetsering och så vidare. Han hade börjat måla men så tog den vita färgen slut vilket var lite olyckligt. Han fortsatte vara flitig och här sätter han in den nya pardörren i vardagsrummet.
 
 
Här är bilden efter att han insett att han satt den ena dörren upp och ner och har fått vända på den :) Nu ser det mer rätt ut. Men som man kan ana på bilden är han inte riktigt nöjd. Hampus Petnoga vill väldigt gärna att allt skall vara exekt... Emma Slarv (dvs jag) tycker att det sitter en dörr i en karm som går att öppna och stänga och det är bra nog :)
 
 
Nu nattar jag Nico, en timme för sent vilket innebär övertrött och ej villig att sova, och hoppas att han somnar snart så jag hinner måla sovrummet en gång innan det är dags att däcka. Jag märker av rätt tydligt att min feber är borta nu för nu kan jag känna hur in i helvitti varmt det är... Hela jag är klibbig. Usch.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela