Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

VAB

Publicerad 2013-04-29 12:17:27 i Allmänt,

Nico vaknade och grät i natt och då hördes att hans röst lät helt hes, och sedan började han hosta en helt hemsk hosta som man själv får ont i lungorna av att höra. Antagligen detta som legat på lur då han febergränsat till och från i flera dagar, ätit dåligt och gråter för precis allt.
 
Blev att vara hemma och vabba. Såklart har det ringt aktu från jobbet flera gånger. Inte lätt att försöka prata jobb med ett barn som gråter hysteriskt i bakgrunden hela tiden.
Pappa var i alla fall snäll och kom förbi med lite film, godis och lunchmat.
 
Blir inte speciellt mycket gort alls eftersom Nico gråter så rösten skär sig precis hela tiden om jag rör på mig, om jag nyser, om minsta lilla sak går fel och så vidare. Känner mig nära en stroke av stress.
Måste egentligen röja garaget och tömma ett förråd men vi glömde ta ut Nicos vagn ur Hampus bil innan han for till jobbet så kan inte ha med mig Nico ut.
 
Dessutom regnar det och jag har typ reservplats en miljon på sommarkurserna jag sökt, så just nu känns livet inte helt på topp skulle man kunna sammanfatta det hela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela