Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Shopping som aldrig förr

Publicerad 2013-04-21 19:10:01 i Allmänt,

Idag har jag fanimej vart aktiv. När Hampus vaknade så visade sig att Nico plöstligt blivit en pappas pojke och var helt ok med att vara inne med honom medan jag gick ut och grejade.
Jag bar korg efter korg med ris och bös ut i skogen och kastade. Var sådär gött svettig och anfådd tillslut. Dessutom var det ju så soligt och varmt att man kunde gå i t-shirt utan vidare. Underbart.
 
Vid halv ett så gick jag in och sa hej till pöjkarna och sedan for jag ner till Stenungsund - ensam! Inte ofta jag får egentid så var helt underbart att bara kunna shoppa och rå sig själv. Hade tagit av sparpengarna för behövde nya kläder och dessutom muntra upp mig själv efter att ha känt mig som värsta svullot när jag skulle shoppa i fredags och typ inget passade.
Visade sig dock att KappAhl var lösningen på alla problem. Där fanns även de ordinariekläderna i storlekar upp till 44 (jag har 44 på byxor men 40/42 på tröjor) och kläderna på fettisavdelningen är inte konstiga tält utan fina kläder där man tänkt till lite.
Så blev två tunikor, tre toppar, en tröja, tre jeans, en BH och strumpor. Tumme upp.
 
Sedan gick jag för att köpa skor men jag hade sett ut på nätet vilka jag ville ha, men de var slut i min storlek så får kolla i en annan affär. Vad gäller skor har jag motsatt problem för har så små fötter att jag är på gränsen mellan barnavdelningen och vuxenavdelningen.
 
Skorna jag vill ha
 

När jag kom hem var Nico nere hos sin mormor och morfar och lekte en stund så jag bar lite ris till innan jag gick in och diskade, och när Nico kom hem så började jag med maten.
Så vart full rulle hela dagen men känner mig riktig glad och nöjd. Även Nico har haft en bra dag med mycket skratt och bus, och mycket spontangos. Är så härligt nu att han är lika gosig mot både mig och Hampus (nästan mer mot Hampus... lite avis).
 
Så nu är det "snart" dags att lägga sig och samla krafter inför jobbveckan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela