Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Nattamat

Publicerad 2013-04-12 09:50:41 i Allmänt,

För er som kanske undrar hur det går med det lilla sjuka barnet så mår han bättre idag men får ändå spendera dagen hemma med sin pappa.
Han ville ju knappt äta något alls på hela dagen igår. Tackade nej till både vindruvor och chips och yoghurt och allt annat gott som jag lockade med för att få honom att äta.
När klockan var halv åtta och det var dags att sova för hans del då kom dock matlusten tydligen.
 
Nico: Mat
Jag: Vill du ha yoghurt?
Nico: Nej. Mat.
Jag: Vadå, vill du ha fiskpinnar eller nåt?
Nico: Mmmm.
 
Jahapp.. det var bara att steka lite fiskpinnar och sedan åt han det, och gurka och lite vindruvor. Och sedan ville han ha lite yoghurt och flingor efteråt trots allt.
 
Beträffande han stal kan jag ju glatt meddela att det bara på några dagar nu börjar bli mer och mer att man faktiskt kan ha något som mer liknar konversationer med honom, även om det från hans håll är lite fåordigare. Imorse lät det så här.
 
Jag: Hej då, nu skall jag till jobbet.
Nico: Nej. Komma här (klappar med handen brevid sig i sängen)
Jag: Nej jag kan inte komma nu vet du, jag skall gå.
Nico: Gå utt?
Jag: Ja jag skall gå ut, men du skall stanna här med pappa.
Nico: Mmm.. Hej då

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela