Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Jobb vs fritid

Publicerad 2013-04-15 19:52:22 i Allmänt,

Jag brukar vara bra på att hålla en tydlig gräns mellan jobb och fritid. Även om jag bryr mig så vägrar jag ta jobbet med mig hem, vilket är ett måste som kurator om man skall överleva själv. Just nu fungerar det dock inte och jag känner mig otillräcklig. Mitt arbete liksom konsumerar mig och när jag kommer hem är jag utan ork och energi.
Känns inte bra då mitt liv ju finns här hemma och jag vill kunna ge det bästa av mig själv till min familj.
 
Det finns verkligen dagar då man önskar att man jobbade på fabrik, i affär eller med något annat där människors liv och hälsa inte hänger på en. Inte det att jag inte tycker om mitt arbete eller att jag inte bryr mig om mina elever, snarare är det väl så att man bryr sig lite väl mycket ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela