Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Begagnat är bra

Publicerad 2013-04-29 20:07:06 i Allmänt,

Nu skall ju snart  vår husrenovering ta fart med utbyggnad, tilläggsisolering, takbyte och annat. Detta innebär att ganska mycket måste införskaffas, som ett nytt kök och allt som behövs i ett nytt badrum (och mycket mer).
Vi vill gärna inte lägga ner för mycket pengar och tycker båda om begagnat så nu är det Blocket som gäller för vår del, morgon till kväll.
Imorgon åker Hampus antagligen och hämtar ett kök för några tusenlappar där jag skall få äran att måla om alla luckor.
 
Begagnat är bra på så många sätt:
- man sparar pengar
- man är miljövänlig
- man kan få ett lite mer orginellt hem
 
Vissa saker kommer jag köpa nytt dock. Soffan jag vill ha är speciell och jag tror inte kan kan finna just den begagnad. Kanske får jag köpa de skänkar jag vill ha under fönstret i vardagsrummet eftersom jag inte vet om jag kan få tag på två likadana begagnat. Badkar och toalett känns fräschare nytt av någon anledning om man inte hittar något i väldigt bra skick.
 
Men skulle man annars sitta på garderober, golv, sängbord (vita med låda), köksbord med stolar eller annat som vi kan tänkas vilja ha så får man höra av sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela