Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Snart sömn

Publicerad 2012-09-17 22:22:18 i Allmänt,

Idag var det inte kul att gå till jobbet när Nico var sjuk och höll fast mig och bad mig att komma ner i sängen hos honom istället. Usch, man vill inte se tårar innan man går.
På väg hem från jobbet ringde jag videosamtal till honom och blev alldeles rörd då han använde några av de få ord han kan och bedjande sa: Mamma komma.
 
När jag kom hem var han dock glad och full av bus. Efter middagen (och det att jag tvätta bort allt han målat på sovrumsväggen) så hade vi busstund i sängen med hopp, kyllerbyttor och brottning. Nicos lyckligaste stund på dagen tror jag.
 
Han har förresten börjat med nåt nytt som är charmigt just nu men som man lär tröttna på, och vet inte vart han snappat upp det, men om man säger till han något han inte vill lyssna på så sätter han fingarna i öronen och vrålar LALALALA. Hmm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela