Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Han har inte ärvt det från mig

Publicerad 2012-11-04 18:56:09 i Allmänt,

Idag har jag haft städardag. Har röjt och donat i kök och i Nicos rum. Plockat i alla de där högarna av "jag lägger det här så länge"-grejer. I Nicos rum plockade jag bort allt han inte leker med längre (medan han sov) och la allt i lådor så var sak har sin plats.
 
 
Fick upp hans mätsticka på väggen. Så här kan ni se hur lång han var idag. 94 cm ungefär.
 
 
Fick också upp förvaringsgrejen som skall hänga i taket och kunde lägga i de minsta nallarna i den.
 
 
Hans garage kom upp från golvet och så lades alla Playmobil och smurfgrejer i lådan jag köpte på Biltema.
Döm om min förvåning när det sedan visar sig att Nico är väldigt duktig på att städa efter sig! Jag bara sa att innan du leker med något annat plockar man undan, och när man lekt klart så städar man bort allt - och då gjorde han det! :) Min duktiga unge!
 
Idag har han också lekt med sitt fiskespelspussel.
 
 
 
Inte världens bästa bilder kanske men man ser nog hur glad han är. "Titta!" ropar han lyckligt för varje fångad fisk :)
 
Nu har han precis badat och jag skall se om man kan få på en blöja innan han kissar ner hela huset :)
Har varit en bra dag ändå. Känns bra när man känner att man fått gjort saker.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-11-04 23:17:07

Har saknat honom idag, saknat att få pussa min lille skrutt;) Blir ännu mer pussugen när jag ser bilder av honom:)

Postat av: Helene

Publicerad 2012-11-05 08:28:25

Var har ni köpt det fiskespelspusslet? Det hamnar lätt på Elias julklappslista :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela