Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Han kan

Publicerad 2012-05-30 19:05:21 i Allmänt,

Idag efter jobbet när jag hämtade Nico på dagis så var han superglad. När vi kom hem ville han dock strosa ute och inte gå in så vi promenerade först runt i trädgården och tittade på blommor och buskar, och sedan gick vi en sväng upp längs vägen. Nico ville hålla hand och visa mig fina stenar och andra fynd han hittade så det var riktigt mysigt.
**
När Hampus kom och och vi skulle äta middag ville vi sitta i vardagsrummet så vi hämtade en av Nicos små barnstolar och så fick han sitta med oss vid soffbordet. Han satt med kniv och gaffel (för barn) och såg så stolt ut. Var dock lite svårt med besticken så efter en stund reste han sig och knatade in i sitt rum och hämtade en sked från sin leksaksservis. Sedan gick han till en kista vi har  i vårt vardagsrum och la ner skeden så fint, hämtade sin mugg och ställde bredvid samt sin tallrik. Slutligen drog han dit sin stol och satt där mäkta nöjd med att ha skaffat ett eget bord. Var lite ensamt dock så sedan hämtade han mig så skulle jag sitta mitt emot. Sötungen <3
Ja jag behöver en riktig kamera :/
**
Nu det sista har han dock varit lite sur för han vill gå ut. Han försöker ta på sig skor och jacka själv men det går inte så bra.

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-05-30 20:37:27

Mormors älskade underbara sötnos!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela