Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Människor irriterar mig

Publicerad 2012-03-07 10:39:02 i Allmänt,

Jag kan tycka om individer. En del. Men människan, som art, irriterar mig. En del undrar varför det behövs så många regler och bestämmelser varför kan inte alla få bestämma fritt?? och bla bla.. det kan jag tala om för er.. för att de flesta människor är idioter. Japp. Så är det.
Innan kunde jag t.ex. undra varför det skulle vara sådant kön om genus och könsneutralitet och ordet hen och så vidare... men så halkade jag in på ett forum och läste vad folk skrev... och läste vidare i andra sammanhang.. och plötsligt förstod jag varför man måste tjata om det i oändlighet och förstora upp och aldrig aldrig sluta kämpa för förändring... för att... gissa vad... människor är idioter! Världen är full av människor med fördomsfulla neandertalarvärderingar som tycker att "allt kan vara som det alltid varit". Människor som man inte kan resonera med ens det allra minsta för de saknar vett och sans och tolkar allt som fan läser bibeln. Människor som inte kan se utanför sin egen lilla bubbla, inse att alla inte är som dem och förstå saker ur ett större sammanhang: jag hade rosa klänningar som barn och jag är normal så därför behövs inte genustänk.." Åh... man vill ju bara... bunta ihop och slå ihjä... nej, sådant får man ju inte säga... fy på mig... jag bara tänker det istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela