Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Här är vi inte könsstereotypa minsann

Publicerad 2012-03-09 08:09:00 i Allmänt, Barn,

Igår åkte jag och Nico till mamma och pappa där Nico åt lunch och sov middag. Jag pluggade under tiden och fick gjort ett av mina skolarbeten vilket var skönt.
Sedan tog jag, mamma, Nico och min farmor och åkte till Göksäter. Var tvungen att köpa en hel del saker att pynta med inför mäklarens fotografering av huset. Ville dock enbart köpa sådant som jag faktiskt vill ha sedan så det tog ett tag att hitta vad man ville ha. Köpte även små vårsneakers till Nico och ett par gummistövlar till honom, och vårmössor.
Både jag och Nico fick fina saker av snälla mamma och snälla farmor också. Jag fick ett fint lila fat av mamma bland annat. Nico fick en onepiece och en tröja av farmor och mamma köpte honom en rosa dockvagn som han så gärna ville ha. Han älskar dockvagnar och då är det klart att han skall ha en. Sedan gick han lyckligt runt hemma både igår och idag på morgonen och kör sin docka i vagnen.
 
 
Idag skall jag måla lister och dona och greja. Full rulle.

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela