Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Bara massa snor

Publicerad 2012-03-30 10:04:13 i Allmänt,

Jag är förkyld och Nico är sjuk, fast jag tycker mer synd om mig själv än vad han gör. Hampus skall dessutom på jobbmiddag efter jobbet idag så blir att vara ensam hela dagen.
Rätt lugnt med andra ord här hemma. Nico försöker använda mer ord i alla fall. Han vill smaka godis igår och då sa han "Nam nam".
På kvällen skulle han sova men bara gnällde och skulle rymma, tillslut frågade jag om han ville ha en banan och det var precis det han ville. Då sa jag att "Du får lära dig säga: Mamma jag vill ha en banan" och då tittar han på mig och säger: "Mamma, ba ba ba ba Baba"... haha.. det var ett fint försök med exakt samma tonfall som jag hade.
Stolt pappa med Nico som mycket koncentrerat försöker skruva loss små skruvar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela