Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Ullaredsdag

Publicerad 2012-06-17 20:38:31 i Allmänt,

Igår körde vi flyttlass med möbler till stugan. Nu har vi Nicos rum med fin ny barnsäng klart och redo att fyllas med leksaker. Vårt sovrum är målat och har ny lila heltäckningsmatta och sängen skall bara in. Lilla hallen målad och klar. Det vi kallar garderobsrummet är i det närmaste klart. Vardagsrummet klart och med soffgruppen på plats. Mest kvar att måla i köket och så hoppas jag hinna måla Nicos nya byrå. Har tre dagar på mig och på de tre dagarna skall jag helst hinna en snabb sväng till IKEA och en sväng till Göksäter också :/
Idag tog jag doch paus i allt och åkte till Ullared med brorsan. Mycket trevligt :) För att riktigt tråka ut er skall jag försöka återge allt jag köpte :)
* Två t-shirts till Hampus
* En pikétröja till Hampus
* Strumpor och kallingar till Hampus
* Två hoodtröjor till Hampus
(allt i svart såklart)
* En skitsnygg grön tröja till Hampus
* Två gröna linnen till Nico
* En grön pikétröja till Nico
* Kallingar till Nico
* Uppblåsbar skötbädd
* Två skötbäddsskydd
* Armpuffar till Nico vid simning
* En barnbok "vilda bebin"
* Två myströjor till mig
* En tunika till mig
* Två lakan med resår
* En mjuk lila filt
* Fyra lila tallrikar
* 10 eluttag
Var lite rädd att Nico skulle vara besviken när jag inte köpt leksaker men han välkomnade mig glatt och sprang sedan lyckligt omkring och bar på sina nya klädesplagg. Höll i galgen och visade demonstrativt upp dem som en liten försäljare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela