Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Sommardag

Publicerad 2012-06-27 22:07:59 i Allmänt,

För att Nico skulle få uppleva lite sommarskoj också och inte bara se på när vi fixar i stugan så åkte han och jag tillsammans med min mamma och pappa på en trevlig liten utflykt idag. Vi begav oss till Pilarne gravfält, som är ett gammalt gravfält som nu också används som ett slags utomhusmuseum med stora skulpturer av olika konstnärer.
 
Bland annat kunde man se detta palats som skeppats hit från Kina.
 
 
Nico tyckte också att skulpturerna var spännande att titta på.
 
 
Och att leka tittut och jage vid en av de stora steninstallationerna var superkul :)
 
 
Han passade även på att titta på blommor och promenera runt i gräset.
 
 
 
Men ibland blev han trött och ville sitta, och då skulle gärna alla andra komma och sitta med honom.
 
 
Han fick även chansen att prata lite med ett får :)
 
 
Och mysa lite med sin mamma ;)
 
 
Efteråt åkte vi till Sundsby och fikade på säteriet och Nico sprang runt och busade som en tokig. Otroligt mycket energi trots att han hade vägrat sova efter lunch. 
När vi kom hem tog han dessutom ett bad i badkaret med sin pappa vilket han tyckte var kul. 
Att han inte sovit efter lunch märktes dock när det var dags att sova för natten. Vi lade oss som vi brukar runt 20, och i vanliga fall kan jag ligga med honom i upp till en timme innan han somnar men idag upptäckte jag förvånat efter tio minuter att han hade somnat utan att jag ens märkte det :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela