Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Min duktiga unge

Publicerad 2012-06-24 21:07:48 i Allmänt,

Jag blir så stolt över Nico ibland. Som när han alltid får beröm vid läkarbesök för att han samarbetar så, eller som nu när han skall ta äcklig medicin tre gånger om dagen. De första två gångerna grät han och spottade ut allt han kunde och jag verkligen avskyr att behöva hålla fast honom och göra honom ledsen - så fick bli muta.
Nu håller jag sprutan med medicin i ena handen och ett gelehallon i den andra. först gömmer han ansiktet i händerna och skakar på huvudet, men så säger jag att du får godisen om du tar medicinen, och då gapar han och låter mig spruta in den i munnen och sväljer... två gånger för han kan inte ta allt på en gång. Och så får han sin lilla godis. <3
 
 
Nu har han precis somnat. Är så mysigt att ligga och gosa i hans säng innan. Nästan lite orättvist mot Hampus. När det är dags att sova tar Nico mig i handen och drar med mig till sängen "Komma" säger han bestämt och så vinkar han till Hampus "Ha da".

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-06-24 22:04:38

Finns ingen finare, duktigare och goare än våran lille Nico:) Mormors älskade plutt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela