Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

En dag av underligheter och vanligheter

Publicerad 2012-06-29 16:57:38 i Allmänt,

Nico har tidvis haft en inte så bra dag. Han har varit på dåligt humör trots promenader och kastat saker och skrikit. Efter lunch tog han dock själv sin napp och snutte och gick in och la sig i sängen och sov, så då var det lite lugnt och skönt en stund. Nu skall mamma och pappa passa Nico så jag kan gå på litet partaj hos brorsan medan Hampus är på Orust och röjer med sina vänner.
Köpte en kjol idag av en försäljare dock. En försäljare som tog mig på brösten... alltså verkligen tog mig på brösten... Var skitskumt, otrevligt och jag blev såklart så chockad att jag inte bara inte fick fram ett ord utan dessutom köpte kjolen. I efterhand önskar jag ju att jag hade nitat honom. 
 
Nu skall jag försöka göra mig lite fin. Svårt nu för tiden då man känner sig allmänt fet för vad man än gör så känner man sig ändå inte fin. På tv och film finns inga människor som är coola, anses snygga och häftiga som är feta... bara smalisar. Man har ju liksom ingen att identifiera sig med. Skall fasen skriva en bok om en kvinnlig cool hjälte som är ett litet fetto. The big bad blob...haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela