Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Vår lilla tripp

Publicerad 2012-07-08 21:09:30 i Allmänt,

Om någon skulle undrat vart jag varit någonstans så har familjen vart på en liten resa över helgen. En resa ni nu kan ta del av i bilder. 
Vi åkte på fredag morgon mot Arvika där Hampus mormor och moster med familj bor. Nico var duktig fast han tyckte det var tråkigt... och i slutet mutades han med morotssnacks. Vi stannade dock en gång på vägen och åt medhavd lunchpicknick på en rastplats.
I Arvika var det mycket trevligt och Nico var blyg i början men fann sig snabbt och började bossa runt släktingarna som han aldrig mött förut :)
 
Här skall vi äta lite mat i Arvika. Nico tittar förundrat på sin sked som om han inte sett en sådan förut och jag ser ut som om jag aldrig sett en gaffel förut och är lite tveksam till om jag skall våga ta emot den.
 
Och här ser vi moster, gulliga lilla mormor, Hampus och Nico. 
 
Efter Arvika-besöket var det dags att köra vidare mot Oslo. I Oslo bor Nicos faster Agneta och just nu var även hans faster Åsa och hans kusiner på besök från Jakarta, där de normalt bor. Hampus GPS ledde oss ut på de mest underliga småvägar, och vi tog oss så att säga in i Norge bakvägen. En utmärkt rutt för människor på flykt kan jag tro. Om det var den snabbaste vägen vet jag inte men intressanta landskap fick vi se :)
 
Ungefär vid Norska gränsen.... 
 

I Norge hade vi väldigt trevligt. Var så himla kul att träffa Hampus systrar. Vi besökte också Vigelandsparken vilket var en otrolig upplevelse. Hade lätt kunnat besöka den flera gånger för man kunde inte ta in allt på en gång.
 
 
Statyn ovan och de två som följer var nog mina favoriter i parken.
 
 
 
Ja, ja jag orkade inte vända på den där sista...
 

Nico uppskattade också parken, men mest den jättestora fontänen. Efter vi sett på statyerna så fikade vi och även där fann Nico en fontän att beundra.
 
Vid fontänen fann han även en liten norsk kamrat. Han applåderade uppskattande åt fontänen och de delade tillsammans en liten kulturell upplevelse.
Sedan stack han för han hade spanat in en vattenpöl.
 
Var dock lite tårar ett slag då han upptäckte att de hade hoppdjur, som på Öppna förskolan, i presentbutiken och han vill inte bara provhoppa utan även ta med sig ett hem.
Han blev dock gladare då vi efteråt besökte en stor lekplats där han kunde åka rutschkana och gunga med pappa innan det var dags att sova ett slag.
 
 
När Nico hade sovit så gick vi på italiensk restaurang och åt underbart god mat. Nico var dock trött på allt vid det laget så jag fick kasta i mig maten och sedan gå runt med honom utanför då han inte alls hade lust att vara med längre. Så efter det åkte vi till faster och tog det lugnt resten av dagen.
 
 
Här sitter kusinerna och leker, tillsammans men var och en för sig :)
 
Och här har vi litet gruppfoto på kusinerna. Nico är dock rätt trött och har upprepade gånger försökt få oss förstå att det var dags att åka hem.
 
Och här har vi en gruppbild på Hampus och Nicos fina fastrar <3.
 

Vi åkte från Oslo efter Nico hade ätit lunch idag och på vägen hem besökte vi en vän til Hampus. Vi stannade även i Uddevalla för att Nico skulle få en McDonaldsburgare för att bli glad.
Var en superhärlig helg men alltid skönt att komma hem. Nico var dock den som var gladast men hade svårt att varva ner och ville inte alls sova. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela