Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Tiden som försvann och kom tillbaka

Publicerad 2012-07-31 16:21:07 i Allmänt,

Jag har varit så himla stressad. Har tänkt att detta är min sista semestervecka, att Nico fyller år i helgen och att mina skolarbeten måste vara klara på fredag. Så jag har röjt och pluggat och planerat kalas och köpt ballonger och hit och dit. Så idag frågade mamma mig "Du är medveten om at det inte är denna helgen utan nästa Nico fyller va?".... Eeeh... nej... Jag hade alltså lyckats tappa en hel vecka. Nu kändes ju all stress väldigt onödig i efterhand men det var ju glädjade att plötsligt få en extra ledig vecka på något sätt. Så jag har alltså två veckor kvar, även med skolarbetet.
Men tiden verkar vara på annan våglängd än mig just nu för skickade sms till Hampus och frågade om han hann handla innan han kom hem från jobbet, och skickade en stund senare och frågade att om han inte hunnit handla ännu så behövde jag en grej till. Fick till svar att han hade en timme kvar att jobba först... så jag hade sett fel på klockan en del. Men men... resulterade i att jag städade himla snabbt eftersom jag trodde jag hade bråttom så det var ju bra.
Dagen hittills har alltså inte varit så spännande. Jag har städat bilen, städat huset en del och pluggat. Och så är det med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela