Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Här donas det

Publicerad 2012-01-21 20:13:55 i Allmänt,

Idag har det jobbats mycket här i huset, men jag har inte stått för den delen. Jag har tagit hand om en mycket förgrymmad liten kille som inte förstår varför han inte kan få vara med pappa i källaren och snickra.
Hampus har tillsammans med en god vän satt upp en ny vägg och börjat lägga in golv. Blir så fint att det nästan är synd att man skall flytta, så jag tjatar nu på att jag skall få likadant golv i sovrummet i stugan även om det tydligen är svinjobbigt att lägga.
**
Tänk vilket jobb vi lägger ner här och sedan skall det säljas och då måste vi göra massa saker i stugan med. Det jag tänkt nu att vi skall fixa i stugan innan inflytt är:
* Måla om hall och flytta dörr mellan hall och vardagsrum
* Sätta upp panel i vardagsrum och måla den (eventuellt omvänd ordning)
* Sätta för två dörrar i vardagsrummet (görs med fördel innan man sätter upp panel hehe)
* Fixa en eller eventuellt två nya dörrar
* Måla alla övriga rum och eventuellt sätta upp panel i sovrummet
* Lägga golv i Nicos rum och vårt sovrum
* Sätta upp hyllsystem i "walk-in-closet" och skafferidel i köket
* Måla köksluckorna
* Måla kaklet i köket
* Måla fogarna mellan kaklet i badrummet
Vad tror ni, det går la på ett kick det va?
**
Vi är sådana som människor. Vi har alltid projekt. Så fort vi är klara med något, ibland innan dess, så har vi en ny plan på något som skall göras. Konstigt egentligen, med tanke på att vi också råkar vara de tröttaste människorna i världen.

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-01-21 22:11:15

Ni är väl som oss, när vi väl sätter igång går allt med vindens fart:))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela