Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Mamma pappa monster

Publicerad 2012-02-02 10:43:38 i Allmänt,

Nico vaknade några gånger i natt och drack vatten vilket kändes bra. Mindre bra kändes det att väcka honom innan Hampus gick till jobbet och få hålla fast han medan han andades in sin astmamedicin. Snacka om att känna sig som två hemska monster. Usch.
Dock hade Nico en glad morgon med lite babbel och skratt. Han knaprade i sig en och en halv påse majspuffar (Småfolk) och tog några små tuggor av en smörgås. Vatten dricker han rikligt av. Någon yougurt ville han dock inte alls ha idag. Han bara tog en sked och vägrade sedan, och mannafruttin och Drikki-smoothin jag köpt ville han inte veta av alls.
Han kom upp och satt i sängen en stund men nu blev han trött igen och ville återvända till sängen och se Emil och halvsova. Skall låta honom sova en stund och sedan försöka få i honom lite potatismos.
Själv gör jag inte mycket. Dels är jag väldigt trött av att oroa mig hela tiden och vakna och ge vatten flera gånger per natt och dels vill jag inte lämna Nico ensam då han blir ledsen och vill med (fast han inte orkar gå nästan) om jag går och så vill jag vara där om han börjar kräkas eftersom han både blir rädd, ledsen och inte alltid fattar att han skall vända på sig och inte ligga på rygg om han kräks.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela