Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

BVC besiktning :)

Publicerad 2012-02-16 19:59:13 i Allmänt,

Idag var det dags för Nico att besöka BVC för 18månaderskollen. Han var på glatt humör och knatade runt där, lekte med leksaker och donade.
Han var nu 86,5 lång och vägde 12,3 kg. Vi skall dock tillbaka och väga om tre månader för han har rasat ett "hack" på viktkurvan. Antagligen på grund av hans tidigare magsjuka.
Vi kommer också få träffa läkare och logoped eftersom han inte använder riktiga ord. Anatgligen är det ju inget onormalt utan bara det att han inte känner för det än, men bäst att kolla upp i alla fall känner jag.
Efter vägningen ansåg Nico att vi var klara så han tog på sig sina skor, slängde till mig min jacka och försökte öppna dörren. Trist nog var ju vaccineringen kvar. Han grät lute och stirrade förtvivlat på sköterskan som om han undrade varför i allsin dar hon gjorde nåt sånt hemskt mot honom. Han fick dock sin vaccinationspresent, ett munspel, och var strax glad igen.
Efteråt åkte vi hem till mamma och pappa där Nico åt och sedan som lunch i två hela timmar. När han vaknade var han dessutom så gosig så jag trodde han var sjuk. Han låg en lång stund i min famn och bara myste. <3 Då gäller det att njuta för det händer inte så ofta.
Hemma var han dock inte "sjuklig" utan var glad och pigg och rusade runt och lekte medan jag städade. På kvällen innan han skulle sova hade han dock lite feber.
Avslutar med en bild på Nico när han ser på Vi på Saltkråkan, som mamma tog idag.

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-02-16 21:14:23

Mormors egen älskling:) Tänk att jag blir alldeles varm i hjärtat bara jag tänker på min lilla Prins Bus:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela