Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Morgontrött

Publicerad 2012-12-17 09:59:00 i Allmänt,

Idag trodde jag inte att jag skulle lyckas ta mig ur sängen. Usch vad trött jag var. Nico var lika trött han.
"Du måste vakna, vi skall ju till dagis", sa jag.
"Nej", gnydde han och borrade ner ansiktet i kudden och stack rumpan i vädret.
Mne som vanligt så går det några minuter och sedan stutsar han upp och är superpigg. Hoppar runt i sängen, fnissar och sjunger.
 
 
Sedan blev han lite ledsen när vi gick till bilen och han halkade och ramlade tre gånger. Slutade med att jag fick bära honom, förutom att jag också bar min datorväska och en stor påse med grejer.... på is,... i mörker.
Kom fram som vi skulle i alla fall och på dagis var han superglad. Sprang in på avdelningen samtidigt som han sjöng en liten hejdå-ramsa.
 
Fyra dagar kvar till jullov... Räknar ner. Och bara två dagar kvar tills allt förhoppningsvis löser sig. Vadå löser sig, undrar kanske nån? Äh, ni behöver bara veta just det... att det löser sig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela