Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Jour och julstäd

Publicerad 2012-12-22 13:32:58 i Allmänt,

Just nu har jag fb-jour via jobbet i två timmar men i övrigt ägnas dagen till att julstäda. Nico har varit pigg och glad. Pratar som bara den, men eftersom han bara kan ett fåtal ord så använder han dem mycket. "Bluuu" (blå) kan han springa runt och ropa.
Nu skall han dock ner till sin mormor och busa lite så vi kan få mer gjort här hemma och han slipper vara uttråkad.
 
Igår slog jag in de sista julklapparna. Nico får av oss i år som morgonjulklapp en liten smurf med trädgårdsredskap och på kvällen får han en Buzz och ett playmobilhus. Öppnade dock huset i förväg och plockade bort alla delar som är för små för honom att ha ännu.
 
 
 
Playmobil My Take Along Animal Clinic
Playmobil My Take Along Animal Clinic
 
Jag skulle vilja köpa honom typ en miljon saker men jag antar att det är bäst att ta det lite lugnt. Leksaksspisen får vänta tills hans födelsedag för skall köpa både tv och klätterställning till honom snart.
Tror han kommer ha en bra julafton för jag vet att han kommer få massor av smurfar och Playmobil från andra i familjen, en traktor med släp, en danskurs och massa andra roliga saker.
 
Måste åka och inhandla lite julmat sedan bara så man har hemma. Får bli i sista stund med tanke på att vi har världens minsta kylskåp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela