Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Sliter och släpar

Publicerad 2012-04-29 19:23:13 i Allmänt,

Eller skall väl kanske inte säga att just JAG gör det. Vi renoverar ju stugan just nu och det mesta av slitandet och släpandet står ju Hampus för. Idag har han satt in en innerdörr och bytt en ytterdörr, medan jag maskerat ett rum inför målning och rivit ner lite tapeter typ. Jag är inte den händiga och driftiga typen. Är mer av den sorten som står i ett rum och glor i en timma utan att veta vad jag skall ta mig för.
Mamma och pappa hjälpte till att passa Nico ett bra tag vilket var till stor hjälp. Han var så nöjd så med att få busa med dem, och sedan fick han leka med massa vatten på stugans uteplats vilket var väldigt kul, tyckte han. Soligt och härligt var det också.
Nu är Hampus ute och hjälper en kompis med bilproblem och jag och Nico sitter i sängen och myser. Han har varit en riktigt gosunge idag och när klockan var 19 tog han mig i handen och drog med mig in för att han ville sitta i sängen. Och så fick jag pussar och gos <3
Imorgon är det lite mer grej med stugan och däckbyten som gäller. Håller tummarna för att saker som kanske kan lösa sig framöver löser sig, och att saker som kan skita sig inte skiter sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela