Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Nära att dö den plågsamma städdöden

Publicerad 2012-04-20 20:22:26 i Allmänt,

Hela dagen, hela satans dagen, bara städat och städat och bläää. Städa är inte min grej och att spendera dagarna med att enbart syssla med det tar långsamt död på mig. Usch.
Nico har varit på glatt humör efter det att han kom hem från dagis i alla fall. Har mest rusat runt som en galning och tjoat. Sedan hittade jag ett litet målarbokset som jag vann på midsommar förra året i ett lotteri men hade glömt bort så Nico kunde sitta och måla en stund vilket han uppskattade väldigt mycket. Lite frustrerad blev han dock när det inte syntes något när han envisades med att måla med den vita kritan.
Nu vill jag såå himla gärna bar alägga mig i sängen och sova men Nico är pigg som en mört och Hampus vägrar lägga ner städningen utan sysslar med allehanda projekt.
Imorgon upp tidigt, fixa det sista och så lämna över huset i händerna på mäklaren för visning. Håll era tummar och tår för att vi får sålt det snabbt och lätt så vi kan gå vidare till nästa projekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela