Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Vart benen bär

Publicerad 2011-09-04 16:50:19 i Allmänt,

Nico gillar det där med att kunna gå. Nu går han mest för sakens skull ibland känns det som. Han planlöst vandrar runt i huset och river ner saker han passerar. En negativ sak är att han nu även kan ta med sig saker, så saker kan omplaceras och försvinna i huset.
Själv handlar jag begagnade bernkläder på nätet. Lite för mycket kanske.

Idag har vi dock vart på besök hos mamma och pappa. Trevligt. Skulle egentligen till torget och shoppa men orkade inte. Plan två blev då att ta en promenad med Nico efter lunch så att han somnade. Men det orkade jag inte heller. Istället somnade han i vagnen stående utanför min brors hus, medan jag låg i en solstol och dels kollade på när brorsan och föräldrarna målade på hans hus och dels såg Halv åtta hos mig, på telefonen.

Nico har även hunnit med att ramla så att det började blöda i munnen. Kändes dramatiskt och jag kände ett stänk av panik, men alla andra närvarande var lugna så det gick över. Själv har jag hunnit med att plugga och städa lite med.

Nu vill jag mest sova... eller mest bli miljonär... men efter det, sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela