Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Tyst det är i huset

Publicerad 2011-09-30 21:09:48 i Allmänt,

Nico sover. Hampus har gått till jobbet. Nu är det tyst här hemma. Kommer nog somna ganska snabbt tror jag. Tänkte läsa lite, men ångrade mig då jag vet hur jag är. Börjar jag läsa så kan jag inte sluta och så hade jag varit vaken alldeles för länge.
Idag läste jag Själens osaliga längtan av Audrey Niffenegger (roligaste efternamnet ever..haha). Samma person som skrivit Tidsresenärens hustru. Jag älskade den, precis som jag älskade den första boken. De påminner om varann samtidigt som de är helt annorlunda. Men det är bra flyt i texten och det känns väl genomarbetat och som att det är skrivet med kärlek på något sätt. Udda men samtidigt verkligt. Även detta är en slags kärlekshistoria. Kan inte avslöja så mycket mer utan att förstöra för den som vill läsa. Rekommenderas i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela