Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Mac-hjälp pliis

Publicerad 2011-09-14 08:26:44 i Allmänt,

Min nya Mac är bra på många sätt. Vissa saker är enkelt att förstå. Men det är ändå krångligt när man är van vid PC.
Om jag tex surfar runt på min PC och ser en bild på en hemsida som jag vill spara så högerklickar man, väljer spara bild och så är det klart. Bilden är "min" och jag kan lägga den på min blogg. Hur gör man på Mac? Någon som vet? Hur sparar jag en bild från en hemsida? När jag försöker blir det itsället att jag sparar en skärmdump eller nåt, blir en konstgigt dokument som inte alls är en vanlig bild.

Kommentarer

Postat av: här kommer hjälpen

Publicerad 2011-09-14 14:55:05

markera bilden, välj "spara bild till download" eller "spara bild som"

Postat av: här kommer hjälpen

Publicerad 2011-09-14 14:56:31

P.S Ibland kan man behöva dra i bilden lite samtidigt som man högerklickar så att bilden blir blåmarkerad

Postat av: Frida

Publicerad 2011-09-14 19:37:23

Haha Emma man får inte ta bilder hur som helst ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela