Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Hur??

Publicerad 2011-09-20 11:34:23 i Allmänt,

Hur lyckas man städa när man har ett litet barn med sig? Här går det inget vidare kan jag säga.
Om jag plockar ner något i en låda går han efter och tar upp det, och tre saker till. Om jag lagt alla kläder i tvättkorgen så välter han den upp och ner. Skall jag lägga saker i diskmaskinen så plockar han ur saker alternativt försöker krypa in i den. När det skall dammsugas klättrar han på dammsugaren, ramlar över slangen eller fösöker sno den från mig.
Och om han mot all förmodan skulle gå iväg så är det bara att kuta efter för då skall han med största säkerhet göra något han inte får. Så hur lyckas man?
Just nu ser det nog värre ut än innan jag började städa....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela