Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Working

Publicerad 2011-10-14 15:03:16 i Allmänt,

Idag jobbar jag heldag, och om det är en sak jag känner så är det att jag verkligen inte skulle vilja jobba heltid. Inte på grund av jobbet i sig - jag tycker om mitt jobb - utan för att jag saknar min lilla plutt. Tänk om jag hade jobbat här till 16 varje dag... då hade jag bara hunnit se honom en halvtimma på morgonen och en timme när jag kom hem. Fy så hemskt.
Men jag hade kunnat jobba lite mer än jag gör nu. Kanske 08 till 14 fyra eller fem dagar i veckan. Det hade varit lagom, eftersom han gillar dagis. Fast jag vet inte... han växer så fort nu och jag vill inte missa något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela