Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Vart på vift

Publicerad 2011-11-03 15:28:36 i Allmänt,

Idag har jag varit hos mamma och pappa hela förmiddagen. Både jag och Nico blir uttråkade av att vara hemma själva, och i hans fall leder detta till att han går runt och skriker och tjurar. Vilket är ganska psykiskt påfrestande för mig då Hampus ligger och sover och jag vet att han blir störd.
När jag berättar det för folk säger de oftast att Hampus får väl ta det eftersom det är så att ha barn, och liknande. Men det är ju inte så att han säger något till mig, i stil med att jag måste få Nico att vara tyst. Men jag vet ju hur jobbigt det är att inte få sova så jag får ångest i vilket fall som helst.
Då är det trevligare att vara hos föräldrarna, och det gör Nico väldigt glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela