Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Trött på möss

Publicerad 2011-11-03 22:04:26 i Allmänt,

Jag är så satans trött på Tesslan och dessa jävla möss hon släpar in! Eftersom hon smiter in och ut genom en ventil kan vi liksom inte stoppa henne heller.
Nu på kvällen gråter Nico och när jag är inne hos honom kommer Tesslan in med en mus som hon såklart droppar precis utanför dörren till Nicos rum så den kutar in där.
Så jag tvingas tända och leta efter den. Stackars Nico ligger där och blinkar förvirrat och fattar ingenting (som tur var somnade han om direkt efteråt när jag släckte).
Musen sprang in bakom hans dörr och jag kunde inte fatta varför den inte kom fram ens när Tesslan gick in bakom dörren, men jag fick mitt svar när jag stängde dörren..haha.
Den hade sprungit in i "locket" till en febertermometerförpackning och satt fast...haha.
I vanliga fall är jag snäll och räddar mössen, men ikväll var jag trött och arg och bara hystade ut hela locket med musen i. Kanske lyckas den backa ut, kanske inte. Har lite dåligt samvete, men herregud jag måste hjälpa evolutionen på traven och bli av med alla dessa superkorkade möss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela