Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Planer och planering

Publicerad 2011-11-05 18:14:33 i Allmänt,

Idag har jag spenderat nästan hela dagen hemma hos min bror tillsammans med Nico, vilket antagligen avskräckte honom från att skaffa barn för all framtid :). Nico var på ett av sina mest envetna humör och skulle pilla på allt han inte fick pilla på precis hela tiden.
Nu sover han dock, var lite övertrött då han vägrat sova på hela dagen, och jag är helt slut och skall snart lägga mig jag med.
Annars har jag spenderat min tid med att göra planering för hur vi skall hinna med allt som behövs göras på huset. Innebär att Nico nog får börja gå en dag till i veckan på dagis. Drömmer om hur vi skall göra ordning i stugan sedan också. Kommer bli bra. Jag har också hittat säng och soffa på IKEA som vi skall ha också, och som hampus också tyckte om som tur var :)
Ovan ser ni sängen från IKEA som vi vill ha. Enkel, stilren och mörk och så med förvaringslådor under istället för utrymme där saker och barn kan försvinna.
Och här ovan ser ni soffan vi vill ha, med en eller två matchande fåtöljer till. Enkel men fin modell och bra pris. Ingen idé att köpa dyr soffa när man har två klösiga katter och en kladdande "bebis". När vi flyttar till stugan är det inte supermycket som behöver inköpas annars, förutom en del renoveringmaterial... men skulle också vilja ha en lila matta och så behövs en frys och en tvättmaskin med inbyggd torktumlare... och kanske en byrå...och så massor av billiga vägghyllor till vår "walk in closet".
Sedan kommer vi naturligtvis behöva köpa en gungställning och en sandlåda. Det är ett måste... och en sandlåda med lock då eftersom katterna is around.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela