Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Nu skall jag vara ärlig

Publicerad 2011-11-09 07:52:02 i Allmänt,

Jag har till och från i hela mitt liv drabbats av depressioner eller ångest i perioder. Dock hade jag innan Nico föddes varit depressionsfri i flera år och ångestfri något år eller så.
Det har fört med sig att jag varit väldigt känslig för stress, för lite sömn och när för mycket saker händer på en gång. Mycket av det som kommer med paketet när man får barn.
Jag har inte velat erkänna för mig själv hur det ligger till och hur dåligt jag mår, för jag had elovat mig själv att mitt barn inte skulle behöva ha en mamma som mår dåligt. Men efter en mindre kollaps igår, då jag grät hela dagen i princip, så skall jag ge min antideppmedicin ett försök.
Det är svårt att bli av med skuldkänslorna dock. Hur man skäms över att man inte mår bra när man har världens bästa man och världens bästa barn.

Kommentarer

Postat av: Helene

Publicerad 2011-11-09 11:40:46

En klok kvinna jag känner har följande motto: " Den starke är inte den som aldrig faller, utan den som orkar resa sig upp igen" på sin FB-sida. ;)



Kämpa på Emma!

Postat av: sofia

Publicerad 2011-11-09 15:56:21

jag vet hur det är emma! jag fick ju tillsist åxå erkänna för mej själv att jag behövde hjälp. är så glad för det. hoppas medicinen hjälper dej <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela